Як правильно організувати вентиляцію ТЦ
Правила грамотного повітрообміну в торговому центрі
Кращий торговий центр той, в якому години летять непомітно. Чим довше в будівлі пробуде покупець, тим більше прибутку він принесе. А що змушує людей заходити в такі магазини, крім необхідності щось придбати? Взимку - тепло, влітку - прохолода. Один з основних пунктів успіху таких майданчиків - вентиляція ТЦ. Як правильно організувати цю систему, читайте далі.
Основні вимоги
Для того, щоб грамотно організувати повітрообмін в торговому центрі, варто визначитися з завданнями.
Завдання:
- Подача свіжого повітря на територію магазинів;
- Усунення неприємних запахів;
- Підтримка необхідної температури і вологості в приміщенні, створення комфортного мікроклімату;
- Пожежна безпека;
- Безшумна робота вентиляційного устаткування.
Не потрібно забувати і про перевіряючі інстанції. Параметри мікроклімату в робочій зоні приміщень і відповідність вентиляції протипожежним нормам - найважливіші пункти перевірки будівель організаціями, які інспектують. Вимоги, що пред'являються до систем вентиляції, викладені в ДБН В.2.5-67: 2013.
Нюанси при проектуванні
Кожна будівля вимагає індивідуального підходу. На особливості організації повітрообміну впливають: місце розташування, матеріали, з яких приміщення побудовано, площа і функціонал будови. Наприклад, якщо будинок знаходиться поблизу дороги, то потрібна додаткова фільтрація повітря. Різними системи вентиляції будуть і для магазинів-складів (типу «Епіцентр», «Метро» і т.п.), та багатофункціональних центрів (типу ЦУМ).
Зверніть увагу:
- Продуктові магазини і кафе не можуть працювати з одним вентиляційним каналом. Варто організовувати окремі для кожного приміщення;
- Систему рециркуляції можна використовувати в магазинах побутової хімії, горючих речовин та маючих різкий запах;
- На верхніх поверхах людей менше, ніж на нижніх. Цей фактор теж варто врахувати при проектуванні.
- Вентиляцію ТЦ не можна приєднувати до вентиляції житлового будинку, навіть якщо будівлі суміжні.
- Легкість керування вентиляцією та кондиціюванням. Подбайте про автоматизацію цих систем і можливості локального управління для кожної торгової точки.
Норми подачі повітря
Щоб розрахувати повітрообмін в ТЦ, необхідно пам'ятати вимоги - на кожного відвідувача не менше 20 куб. м повітря на годину, на кожного співробітника - не менше 60 куб. м на годину. Приблизну кількість відвідувачів торгового центру теж можна підрахувати виходячи з норми - на кожну людину 5-6 кв. м приміщення.
Особливості підбору обладнання
Як би добре не була спроектована система вентиляції, але без якісних деталей і правильного монтажу хороший повітрообмін не налаштувати. Довірити підбір і установку обладнання найкраще професіоналам, але деякі нюанси краще знати і самому.
- Особливу увагу варто приділити місцям проходу вентиляції через перекриття будівель. У цих місцях встановлюються вузли проходу. Вони бувають декількох видів: з клапанами і без, з кільцем для збору конденсату, ручні, механічні і т.п .;
- Підтримувати оптимальну температуру і якість повітрообміну допоможуть регулюючі клапани. Вони підвищать в ціні вентиляційну систему, але результат вартий того - чисте повітря без запаху і мікробів, рівномірно розподілене по всій будівлі.
- Не забувайте і про безпеку вентиляції - не дати вогню і диму поширитися допоможуть протипожежні клапани та спеціальний вогнезахист повітроводів.
- Бажано передбачити в будівлі пристрій спеціального вентиляційного приміщення з герметичними дверима для розміщення витяжних і припливних установок.